Saturday 30 June 2007

Rozvod po francùzsky...

Tak vcera okrem Hula-Hoop-ovania v supermakete, sme mali o zàbavu postarané aj inak. Poobede mi ktosi zaklopal na dvere. Otvorila som dvere a stàl tam vyssi, v celku sympaticky pàn. Predstavil sa, vela som mu nerozumela, lebo do usi mi udrelo "justice" a na nic iné som sa nedokàzala sùstredit. Domàhal sa manzela, ale nebol doma. Potom z neho liezlo ako z chlpatej deky, slovicko po slovicku, ze dorucuje rozvodové papiere pre drahého. Uff, padol mi kamen zo srdca, ze sù to rozvodové papiere a nie nejaké predvolanie k sùdu! Tak si poznacil, kto papiere prebral a nepotreboval ani moj podpis :) V tom osiali radosti, ze mna, alebo drahého neprisiel zatknùt, ci predvolat na sùd, som mu ponùkla kàvu. Zostal zaskoceny, ale neodmietol. Drahy stihol prist tesne pred tym, nez odisiel, tak este spolu diskutovali.

Ked odisiel prezrel si papiere. Takze oficiàlne sù rozvedeni, so spatnou platnostou od roku 1996! Ze ten rozvod trval vyse dvoch rokov, radsej nebudem ani spominat a kazit si tym radost :) Zapili sme to kàvou a mineràlkou. Vsetko by bolo kràsne, keby....



......vzdy je nejaké ......



... keby vecer nezavolal svojej ex! Zavolal a oznàmil jej, ze uz mà rozsudok! Najprv bola spokojnà, potom vsak zacala brkat! Hoci bol drahy v druhej izbe, mal telefon na "hands free", pocula som jej zvyseny, takmer hystericky hlas z aparàtu. Vecer mi teda drahy vysvetlil, co sa stalo.



Po oznàmeni, ze uz mà rozsudok, on ako nenavrhovatel rozvodu, mà pràvo na bezplatné dorucenie rozsudku a mà mesiac na odvolanie proti rozhodnutiu, teda, ze by si to rozmyslel a chcel by podat odvolanie :) Od nej vraj advokàtka pozaduje poplatok 300 eùr za rozsudok, na ktorom ma drahy naznaceny poplatok vo vyske 24.75 Eùr, ktory musi zaplatit jeho ex! To uz sa neudrzala a zacala kricat do telefonu, ze mà vsetkych plné zuby a ze aj on jej zavolà len ohladom rozvodu! Na co jej muz hovori: "A preco by som ti mal inak volat? Ved si podala o rozvod!" Tak to uz prestala zvlàdat a kricala este viac o jej osobnom zivote, ako ju kazdy len vyuziva, nedari sa jej a navyse sa jej este aj auto pokazilo! Ked sme to tak vecer spolu rozoberali vo vani, prisla som k zàveru, ze ona vlastne poziadala o rozvod v nàdeji, ze on sa k nej vràti! A zacala sa v tom presvedceni utvrdzovat, ked videla, ze drahému sa dari. Velké auto, oblecenie ...Inak si neviem jej spràvanie vysvetlit. Nevie totiz, ze som s drahym a ak vie, urcite nevie o nasej dcére. Rozvod zrejme trval dva roky, lebo ona sa spolu s jej advokàtkou postarali o to, aby boli odrocené pojednàvania, nakolko jej advokàtka sa nedostavila, ci odrocené z dovodu, dat im dalsi mesiac na premyslanie, keby chceli ztiahnut ziadost! Ano, aj to sa tu dà, kedze drahy si nebral pràvnika, ved naco? Dohodli sa, ze nikto nechce od nikoho nic. Tak jej to vcera asi doslo, ze ten jej plàn jej nevysiel, alebo sa dozvedela o mne a malej. Lebo som si istà, ze keby o nàs vedela od zaciatku, este stàle by drahy nebol rozvedeny a ak by aj bol, urcite by platil na svoju ex! Ano, tu sa plati aj na ex, nie len na deti! Vraj, aby si ona mohla udrzat svoj zivotny standart, ktory mala pri muzovi! Nesmejte sa, tiez mi to bolo divné, hlavne ak zoberiete do ùvahy, ze ho zena financne zruinovala! Takze neviem, o com bola tà scéna vcera, ale ja som to tvrdila uz dàvno. Poslala mu list, este pred dvomi rokmi, spolu s fotkou a medzi riadkami som vycitala, ze to nie je ùplne nezistné "Ahoj, ako sa màs"! Muz sa vtedy pousmial, tak som mu vysvetlila: "Som zena a takyto list by som neposlala byvalému v case rozvodu len tak, ak by som necakala od toho nieco viac!" Potom vpravidelne volàvala, aby prediskutovala veci ohladom rozvodu a niekolko kràt ochotne ponùkla, ze sa zastavi :), co drahy radikàlne zamietol!

Tak tu sedim a cudujem sa, aj ked som si vravela, ze mna uz len tak nieco neprekvapi. Neviem, ci som blbà ja, alebo sa svet zmenil :) Verim tomu, ze keby bolo v jej moci podat to odvolanie, urcite ho bude natahovat po sùdoch este dalsie dva roky. Nastastie, ako navrhovatel rozvodu, nemà tù moznost! :)

4 comments:

Lev bez hrivy said...

Nuz, jedna moja dobra znama je vydata za predtym rozvedeneho Nemca a ten plati na ex, az sa prehyba. Je to tak... sluby na sobasi "v dobrom aj v zlom" v tychto systemoch rozhodne nie su do vetra...

palculienka said...

lev,len na porovnanie-ked sa nasi rozviedli, tak mama sa musela vystahovat z domu s dvomi maloletymi detmi a otec bol sàm v 5 izbovom dome a ledva platil na nàs! preto mi to vyrazilo dych, ked mi drahy oznàmil, ze este dobre pochodil :}

sas said...

ahoj palculienka! tak ja som tusim slepa. absolutne som si nevsila tento druhy blog.tusim som asi pipi!
a to som si vravela, ze sa snad mozno odhodlas napisat, ked budete mat ten rozvod z krku.:)) tak oneskorene gratulujeme :))uz ste sa aj vzali, vsak? alebo sa nevezmete? :))

palculienka said...

sas, tak ta teda vitam :) este to nie je potvrdené papierom so sùdu :) toto bol len papier, ze mà pràvo odvolat sa proti rozsudku, takze ak sa neodvolà tak uz bude rozvedeny :) urcite sa zoberieme, kvoli praktickym dovodom, kedze zijeme ako sobaseni uz 8 rokov :))