Wednesday 30 January 2008

Modlitba...

Vela z nàs sa z casu na cas obràti s nejakou tou prosbou na "vyssiu existenciu". Nasa hviezda tiez uz zacala. Sama od seba.


V sobotu vecer mi zahlàsi: 'Mama, ja som sa vcera pomodlila, aby mi Boh dal peniaze!' Pozeram, ze ako to mysli. Tak mi ochotne dovysvetlovala, ze ked isla spat, tak sa pomodlila, aby mala pod poduskou peniaze, no a ràno pod poduskou nasla mincu. Neslo mi to do hlavy. Ked isla spat, tak mi drahy vysvetlil, co sa vlastne stalo.


Malà nasla v sufliku vedla mojej postele jej vypadnuty zubok. Tak sa zlakla, ze jej ho myska doniesla naspat, ked si prestala umyvat zuby. To ja som jej zobrala jej mincu a povedala, ze myska si prisla po peniazky, kedze si prestala umyvat zùbky. No a ona nasla ten zùbok :) Tak ho priniesla ukàzat tatovi. Ten ho zobral s tym, ze uvidime, ci si ponho myska pride a prinesie jej zan peniaztek. Tak malà nelenila a este to vecer priklincovala modlitbou. Predsa len, keby tà myska zabudla :) Tak drahy vlozil pod vankus mincu naspat. Mala asi zabudla uz na mysku, utkvela jej v mysli len tà modlitba. Tak verila tomu, ze si vymodlila peniaztek. Na druhy den nasla v sufliku aj ten druhy zùbok a zasa zacala vyjednàvat, ze zan musi zinkasovat peniaze, kedze myska si ho neodniesla. Nikdy predtym mi do suflika nechodila, neviem co ju to zrazu pochytilo, asi to bude len detska zvedavost. Tak jej tato povedal, ze uvidime. Vecer sa zasa malà nezabudla pomodlit a ràno, cuduj sa svete, pod poduskou malà minca. Na to mi vecer malà zahlàsi, ze aj dnes vecer sa pomodli, aby mala pod poduskou peniaze. Na co sa uz drahy ohradil, ze to tak nefunguje. Ved kam by sme prisli, keby sa kazdy den modlila za peniaze! Neviem skade mà ten nàpad, ze modlit sa. Je pokrstenà, chodili sme aj do kostola, ale to este v Anglicku. Vtedy bola este prilis malà na to, aby si uvedomovala, co vlastne modlitba je a jej vyznam. A tak dumàm odkial ten nàpad s modlitbou. Najskor to bude Simpsonovcami :) Tam sa deti modlia, ked si nieco velmi zelajù a urcite si musela nejako vydedukovat ako to vlastne funguje.


Tak sme sa cely vecer rehotali na nasej hviezde. To moze len ju napadnut, aby sa modlila za peniaze a len ona mà takého otca, ktory pomoze tù modlitbu naplnit. :) Keby ste ju vsak videli, s akym zàpalom rozpràvala o tom, ze sa ide pomodlit, aby jej Boh zasa dal peniaze, tak sa asi pocikàte od smiechu. My sa na tom este stàle trhàme. Patrocné dieta sa modli, aby dostalo od Boha peniaze :)

11 comments:

luna said...

...haha,to fakt mate doma star ;):)...musis najst pre zubky inu skrys,aby sa tvoj drahy nezruinoval/inac,pekne jej to vysvetlil;)/:DDD...ja som fakt zvedava,co ta vasa hviezda bude vymyslat v puberte :D

...a k tej modlide,asi dospela do stadia,kedy zacina "chapat" svojim detskym rozumom duchovno...deti su vnimave...teraz sa s nou mozes rozpravat o viere a vyzname modlidby ;)...u nas to bude na pleciach draheho :))

palculienka said...

no tak to duchovno asi nejako chytila z opacneho konca :) no asi budem musiet nejako adekvatne vysvetlit vyznam modlitby, aj ked uz teraz viem, ze sa to nezaobide bez podpasovych otazok tipu a ma v nebi aj dom a co si vari a preco on moze plnit zelania a to aj ja mozem?! takze sa musim najprv vyzbrojit nepriestrelnou trpezlivostou a vrecom odpovedi na podpàsové otàzky :)

luna said...

tak ti prajem vela bozej trpezlivosti ;)...a potom napis ako ste dopadli,nech sa aj ja pobavim :)

palculienka said...

luna, no urcite to hodim do placu ak to bude stat za zmienku :)

luna said...

co by nestalo ;)...hviezdine hlasky a tvoj styl pisania stoji za to;):)

palculienka said...

luna, si zlatà :)

luna said...

:)

motýľ said...

To bola mila prihodicka :))) aj ked nerozumiem, co s tym ma myska?
Nezacali u vas v skolke s vyucbou nejakych novych ekonomickych teorii? :)))

palculienka said...

motyl, no tà myska pride po vypadnuty zùbok, asi nejakà myska zberatelka, a dà zanho mincu :) v Anglicku je to zubnà vila, ktorà chodi zbierat vypadnuté zùbky a nechàva zanho peniazstek, tu je to myska :)
no v tej skolke, je to ùplne mozné, ved elektricky "obvod" robili uz munily rok, preco by nemohli mat zàklady ekonomickych teorii tento rok :)))

sas said...

:)) krom ineho, rehocem sa na tych ekonomickych teoriach a el. obvode :)

palculienka said...

sas, no vies, tu ma uz neprekvapi nic, ani keby v skolke preberali teoriu relativity ;)